Играта “Дигитални скаути: На лов за приключения и знания” на „Теленор България“ събра над 17 000 участници само за ден. Тя е създадена, за да помогне на децата да научат повече за безопасността онлайн, и е част от дългогодишните усилия на телекома за осигуряване на безопасен интернет.
Участниците упражниха и обогатиха познанията си за дигиталния свят, докато търсеха отговорите на добре скрити загадки с помощта на популярни български онлайн звезди. За успешното завършване на играта участниците трябваше да отговарят правилно на въпроси за онлайн безопасността.
Кампанията тази година успява да докаже, че проблемът с безопасността онлайн представлява интерес за деца от всички възрасти. Участниците под десет години бяха почти 3000, а между 11 и 17-годишна възраст – над 8000. Това са и най-засегнатите групи, които по време на играта успяха да получат ценни съвети за реакция в различни ситуации, както и как да успяват правилно да отсяват вярна от невярна информация и да различават фалшивите новини.
С кампанията “Дигитални скаути: На лов за приключения и знания” „Теленор“ се стреми да помогне на децата да изградят навици, които да им помогнат в дългосрочен план да пазят себе си и близките си в дигиталното пространство. Компанията подкрепя такива инициативи от 2006 г. насам, като сред тях са Речник на социалните мрежи и Наръчник за видовете онлайн тормоз. „Теленор“ беше първият телеком в България, който въведе филтър за блокиране на материали в интернет, които съдържат сексуална злоупотреба с деца.
Допълнителна информация за онлайн сигурността е достъпна на платформата www.ottebzavisi.net, където материалите са специално създадени и пригодени за деца, учители и родители. Там са добавени девет нови видеа, свързани с опасностите в интернет. Те са специално подготвени за деца, родители и учители и са достъпни напълно безплатно.
Съдържанието на новите клипове е свързано с онлайн тормозa, как да обучаваме децата да общуват онлайн, какво е радикализация и защо е опасна, онлайн тормоза в света на гейминга и други. На достъпен език и по интерактивен начин са онагледени реални ситуации, в които всеки един потребител може да попадне, както и начините за адекватна реакция.